Returer, reklamationer, byten & återbetalning

Ångerrätt i 14 dagar

I enlighet med konsumentverkets regler ska du återsända varan till oss eller återlämna varan till Malavikens besöksadress. Återlämningen ska ske utan onödigt dröjsmål och ske senast 14 dagar efter den dag du fått varan.

Returer som inte är reklamationer

Frakt och returfrakt bekostas av kunden, oavsett om fri frakt rådde vid köptillfället.

kunden är fri att välja fraktmetod för returen. Tänk dock på att:

1. Om du har valt metoden ”brev”, att det står utan tvivel om att försändelsen får plats i en brevlåda.

2. För mer skrymmande paket än vad som gäller för punkt 1, alltid välja den frakttyp som är avsedd för att skicka till företag.

3. Returer som skickas med ”ombud”, ”terminal” eller motsvarande fraktmetod, inte kommer att hämtas ut av Malavikens.

4. Alla tillkommande fraktkostnader som uppkommer av kundens försumlighet, debiteras kunden.

Returadress: Malavikens, Malin Larsson, Målavägen 14, 373 63 Tjurkö.

Reklamationer

Kontakta alltid oss på mail [email protected] när reklamation föreligger.

Vi kontrollerar alltid produkterna innan de skickas. Skulle ändå produkten vara skadad, eller ha en en omedveten skada då varorna oftast är återbruk (eventuella skador fotogreferas och redovisas i tillhörande produktbilder) eller felexpedierats när den anländer, åtar vi oss att kostnadsfritt (enligt konsumentskyddslagstiftning) åtgärda felet.

Vid godkänd reklamation återbetalas kunden.

Återbetalning

Efter att vi mottagit och kontrollerat returnerad vara återbetalar vi varans värde till dig. Är varan använd, beslutas värdeminskningsavdrag baserat på vår bedömning av varans skick. Avdraget kan inte bestridas eller överklaga.